سفارش تبلیغ
صبا ویژن
u بهشت جوانان

سلیمان میان پادشاهی و مال و دانش مخیّر شد، پس دانش را برگزید و با این انتخابش ، دانش و مال و پادشاهی به او بخشیده شد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

[ خانه :: مدیریت وبلاگ :: پست الکترونیک :: شناسنامه ]

23920: کل بازدیدها -

5: بازدیدهای امروز -

1: بازدیدهای دیروز -

 RSS  -

!   فلسفه حجاب

شنبه 86/6/31 ::  ساعت 4:41 عصر





 

بسم الله الرحمن الرحیم

مجتبی علیمردانی

 

سلام خیلی ببخشید که چند وقتی نتونستم بنویسم.حال می خوام در مورد حجاب مطلبی واقع بینانه بنویسم.

 نمایش تصویر در وضیعت عادی

4_سدی در برابر فرهنگ مصرفی و مد پرستی

یکی از ترفندهای استعماربرای گرم کردن بازتر تجارش تولید و عرضه اجناس به شکلهای مختلف در بازار می باشد.تا به این طریق مشتری بیشتر جلب و منافعزیادی را حاصل نماید.بسیاری از مردم مخصوصا بعضی از بانوان به محض دیدن جنس جدید در بازار تمایل به خریدن آن پیدا می کنند گرچه نمونه قدیمی از همین کالا را داشته باشند.با این که تنوع بودن اشیاء موضوعی است که هر انسانی دوست دارد و این از فطرت و سرشت او سرچشمه می گیرد.همان طوری که خداوند سبحان جهان طبیعت و تمام مخلوقات عالم را بر همین اساس خلق نموده است لیکن مستکبرین و افراد سود جو از این خصلت بشر سوء استفاده کرده و باگسترش فرهنگ مصر فی و مد سازی در بین مردم دنیا مخصو صا بعضی از بانوان می خواهند سود کلانی بدست آورند.

یکی ازآثار والا و ارزشمند حجاب مخصوصا چادر از بین بردن فرهنگ مصرفی که ارمغان غرب است می باشد.

و باعث راکد و بی رونق شدن بازارهای رنگین آنها می شود طبق همین اصل استکبار تلاش می کند با حیله  های مختلف و غیر مستقیم به حجاب ضر به وارد می کند زیرا آنان می خواهند این سد و سنگر نرم و نخی ولی مستحکم را بشکنن تا چرخ کارخانجات مد سازی ریسندگی و بافندگی و لباسهای رنگین زنان ساخت لوازم

زینت آلات لوازم آرایش و تولیدات انواع رنگها و... را به چرخش در آورند.تا بتوانند نیازهای ملیونها زن که خود استکبار باعث آن شده تامین نمایند.

آیا حجاب سبب منزوی شدن زن است؟

مهمترین مسئله ای که همه مخالفان آن را ایرادی اساسی بر مساله حجاب ذکر می کنند این است که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و اگر آنان حجاب داشته باشند منزوی می شوند و طیا از نظر فکری و فرهنگی عقب می مانند مخصوصا در دوران شکوفایی اقتصاد که احتیاج زیادی به نیروی فعال انسانی است از نیروی زنان در حرکت اقتصادی هیچ گونه بهره گیری نخواهد شد و جای آنها در مراکز فرهنگی و اجتماعی نیز خالی می مان.به این ترتیب آنان فقط موجوداتی مصرف کننده و سرباراجتماع می شوند.

کسانیکه به این منطق تمسک می جوینداز چند امر به کلی قافل هستند یا خود را به غفلت می زنند زیرا اولا هیچ مسلمانی نمی گوید حجاب اسلامی زن را منزوی می کند و از صحنه اجتماع دور می سازد اگر در گذشته لازم بود ما زحمت استدلال دراین موضوع را بر خود هموار کنیم بعد از انقلاب اسلامی هیچ نیازی به استدلال نیست.زیرا خود گروه گروه زنانی را می بینیم که با حجاب اسلامی در همه جا حاظر بوده و در اداره ها کارگاهها راه پیماییها و تظاهرات سیاسی رادیو و تلویزین بیمارستانها و مراکز بهداشتی و مخصوصا در مراقبت های پزشکی برای مجروحان جنگی مدرسه و دانشگاه و بالاخره در صحنه جنگ و پیکار با دشمن بدون هیچ مشکلی به فعالیت پرداخته اند.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   فلسفه حجاب

جمعه 86/6/9 ::  ساعت 12:52 صبح





نمایش تصویر در وضیعت عادی

بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

سلام ببخشید که اشتباهی در نوشته های قبلیم اتفاق افتاد چون برای اولین بار بود که می خواستم عکس بذارم توی نوشته ام.

1-حجاب از نظر روانی

حجاب حریمی میان زن و مرد نامحرم است و سبب فروکش کردن غریزه جنسی می شود.خاموشی این شعله و در مسیر طبیعی قرار گرفتن آن باعث می گردد بسیاری از مشکلات نظیر قتل و جنایت از جامعه رخت بر بندد.و اگر چنین حریمی برداشته شود وآزادی بی قیدو شرط به میان آید باید شاهد زندگی حیوانی باشیم که در آن صورت اضطرابهایی دچار افراد می شود زیرا غریزه جنسی نیرومند و چون اسبی سرکش است که هرچه بیشتر اطاعت شود و افسارش رهاتر گردد سرکشتر می شود و ضربه ای کاریتر بر انسان وارد می کند یا همچون آتشی است که هرچه به آن بیشتر هیزم بدهند شعله ورتر می شود.برهنگی وآرایش و عشوه گری آنان مردان و مخصوصاجوانان را در تحریکی دایم قرار می دهد تحریکی که سبب کو فتگی اعصاب ایشان و ایجاد هیجانهای بیمارگونه عصبی می شود و گاه سر چشمه همراض روانی است.

2-سبب استحکام خانواده

حجاب لذتها و بهره های جنسی را به محیط خانواده مخصوص و محدود می گرداند و به دنبال آن ازدواجهای مشروع به وجود می آید.این گونه ازدواجها پیوند زن و شوهر را محکم می سازد و در نتیجه کانون خانواده گرمتر می شود در حالی که بد حجابی و بی حجابی و آزادی بدون قید و شرط باعث فرپاشی کانون خانواده می شود.زیرا در چنین نظامی اساس خانواده را بر چنین دشمنی و نفرت پایه گذاری می کند و معمولا این نوع زندگیها وروابط زناشویی دوام نخواهد داشت.زیرا زندگی بر پایه غریزه ی جنسی بنا می گردد و چون غریزه ی جنسی بعد از مدتی فروکش می کند مسائل دیگر از قبیل نداشتن توافق اخلاق و مشکلات خانوادگی و... بروز می کند و در نتیجه به طلاق و آوارگی فرزندان منجر خواهد شد.در واقع بی حجابی و بی عفتی سبب گریز جوانان از ازدواج و شانه خالی کردن از زیر بار مسئو لیت زندگی می شود.زیرا راه برای رسیدن به هوسهای آنان باز و آماده است.

هشت هزار دختر در هندوستان به سبب عدم توانایی درازدواج خودکشی کردند.در هندوستان دختران به خواستگاری پسران می روند و جهیز یه بر عهده آنان است و قدری هم پول نقد می برند و اینها در هندوستان واجب است.بر طبق آماری تکان دهنده هر بیست دقیقه یک بار یک زن در سوئد کتک می خورد و مجروح می شود و در هر سه ساعت یک بار به یک زن تجاوز می شود.و ......

آمارهای قطعی و مستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی و بی حجابی در جهان طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم بالا رفته است چرا که(هر آنچه دیده بیند دل کند یاد)و هوسهای سرکش هر روز دل را به دنبال  دلبری تازه می کشاند.اما در محیطی که حجاب و موازین دیگر اسلامی رعایت می شود دو همسر احساسات و عشق و عواطفشان در بند یکدیگر است.در بازار آزاد برهنگی –که زنان به صورت کالای مشترکی در آمده اند –دیگر پیداست پیمان زناشویی مفهومی ندارد و خانواده هاهمچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می شوند و کودکان بی سرپرست می مانند.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

3-ارزش واقعی زن

در واقع حیا و عفت و حجاب زن تدبیری است که او با نوعی الهام برای گرانبها کردن خود و حفظ مو قعیتش در برابر مرد به کار می برد زیرا زن با هوش فطری و حس مخصوص خود درک کرده که از نظر جسمی با مرد برابر نیست و اگر بخواهد باوی پنجه نرم کند از از زور بازوی مرد بر نمی آید.از طرفی زن ضعف مرد در همان نیازی یافته که خداوند حکیم در وجود مردان نهاده است.زن خوب می داند که خداوند اورا مظهر معشوقیت قرار داده است بر همین اساس زن با عفت و حجاب بهتر می تواند مرد را مجذوب خود کند و با متانت و وقار بر احترام خویش بیفزاید.اماهنگامی که جامعه زن را با اندام عریان جستجو کند طبیعی است که روز به روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزونتری را از او دارد.وقتی زن طریق جاذبه جنسی وسیله تبلیغ کالا تزیین اطاق انتظار و عاملی برای جلب جهانگردان و سیاحان و مانند اینها قرار می گیرد در چنین جامعه ای شخصیت زن تا سرحد عروسک یا یک کالای بی ارزش دیگر سقوط می کند و ارزشهای والای انسانی او به کلی به دست فراموشی سپرده می شود و تنها افتخار او جوانی و زیبایی و خود نمایی اش می گردد.و به این ترتیب و سیله ای برای اشباع هوسهای سرکش مشتی آلوده و نابکار می شود.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   حجاب در روایات

چهارشنبه 86/6/7 ::  ساعت 9:51 صبح





1 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC4750_001.JPG
16k حذف
2 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC6229_002.JPG
54k حذف

بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

 

حجاب در روایات

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)خطاب به حولاء همسر عطاره می فرمایند:

ای حولائ زینت خود را برای غیر شوهرت آشکار نکن و برای زن جایز نیست مچ و پایش را برای مرد نامحرم آشکار سازد و اگر مرتکب چنین عملی شد اول اینکه: خداوند همیشه او را لعنت می کند. دوم اینکه: دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می شود. سوم اینکه: فرشتگان الهی او را لعنت می کنند. چهارم: عذاب دردناکی برای او در روز قیامت آماده است.

بهترین عمل برای زن

فاطمه زهرا(سلام اله علیها)فرمودند:

بهترین زنان کسانی هستند که نه آنها مردان را و نه آنها مردان را ببینند.

تله شیطان

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)در بیعت زنان با ایشان شرط کرد که با مردان سخن نگوید مگر اینکه محرم شما باشند.

امام محمد بافر (علیه السلام)فرمودند:سخن گفتن با زن نامحرم از دامهای شیطان است.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

کسی که ایمان به خداوند سبحان و روز قیامت دارد شب را به صبح نمی کند در مکانی که نفس زن نامحرم را بشنود.

نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC6229_002.JPG
54k حذف

امام جعفرصادق(علیه السلام)فرمودند:از جمله بیعتهایی که رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)از زنان گرفت این بود که در خلوت با مردان مسافرت و نشست و بر خاست نکنند.

گفتاری از دختر عالی مقام حضرت امیر المومنین(ع)

حضرت زینب(سلام الله علیها)در شام خطاب به یزید(لعنته الله علیه)فرمودند:

ای پسر آن کسی مه جد من اسیرش کرد و سپس آزادش فرمود:آیا این عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پناه پرده و مکان مناسب قرار دهی ولی ئختران رسول خدا(ص)را در حال اسیری به این سو و آن سو بکشانی .

و پرده و پو شش آنها را از بین ببری و چهرهایشان را نمایان کنی و دشمنان آنها را شهر به شهر ببرند و بومی و غریب بهآنها چشم بدوزند و دور و نزدیک (پست و شریف)صورتهای آنها را ببینند؟.

نامه ای از فرانسه

فرانسه را به اصطلاح مهد آزادی می دانند اما اما در این کشور ازاد بسیاری از دختران مسلمان به خاطر حفظ حجاب از مدارس خارج می شوند.

از جمله دخترانی که از مدرسه فرانسه برای رعایت حجاب خود و خواهر 15 ساله اش هخراج شده اند راضیه نادران که ده سال بیشتر ندارد می باشد. وی در نامهای چنین می نویسد:روزها می گذشت و من به مدرسه می رفتم و هر روز مدیر برای پدرم نامه می فرستاد و از او درخاست می کرد  اجازه دهد تا من بی حجاب به مدرسه بروم.

فکر می کرد که من حجابم را به اجبار پدرم رعایت می کنم.

در آخرین نامهای که در 7 نوامبر(16آبان)نوشت گفت:اگر راضیه روسریش را در نیاورد دیگر حق مدرسه آمدن را ندارد.

این نامه را صبح به من داده بود و بعداز ظهر وقتی برای آوردن کتابها و دفترهایم به مدرسه رفتم مثل فرمانده پادگان با تنی چند از معلمان جلوی در ایستاده بود و به خیال اینکه من می خواهم به کلاس بروم با عصبانیت و خشونت گفت:

Non non radihe

من در آن مو قع ناراحت شدم و بغض گلویم را فشارمی داد ولی با این حال به او گفتم من برای برداشتن کیفم

 آمده ام.من از آن روز دیکر به مدرسه نمی روم و در خانه درسهای ایرانیم را ادامه می دهم اما برخورد بد و بی ادبانه مدیر را هرگز فراموش نمی کنم.

من تا به حال جند مصاحبه داشتم.در جواب خبرنگار شبکه 3تلویزیون فرانسه که که آیا به حجابم ادامه می دهم یا نه گفتم:حجاب در اسلام از نه سالگی برای ما دختران واجب است.من از نه سالگی چادر به سرم کردم و تا آخر عمر به سر خواهم کرد.من بازی کردن با بچه ها و مدرسه رفتن را دوست دارم ولی دینم و حجابم را از همه چیز بیشتر دوست دارم و حاظرم در خانه تنها باشم ولی خدا از من راضی باشد و به دخترهای مسلمان می گویم که از این سرو صداهای فراسویها و سیاستهای ضد اسلامیشان نترسند و به مبارزه خود ادامه دهند که حتما پیروزی از آن ماست.

1 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC4750_001.JPG
16k حذف

حجاب دختران از چه سالی لازم است؟

گاهی در کوچه وخیابان دیده می شود که دختر خانمی که سن او از شش الی هفت سال تجاوز نمی کند بدون پوشش همراه پدر و مادر ش بیرون آمده است.ودر بعضی اوقات علاوه بر آنکه پوششی ندارد با پوشاندن لباسهای بسیار زیبا و رنگارنگ و با حالت و شکلهای مختلف به موها دادن نظر هر بیننده ای را به دخترک به آن کوچکی جلب می کند.ما باید فرزندان را قبل از رسیدن به سن تکلیف به نماز و روزه (در حد توانشان)وادار نمایید تا قبل از رسیدن به بلوغ احکام الهی را بیاموزند و روح و جسمشان آمادگی قبول تکالیف خداوند را داشته باشند.

زمانی چند تن از بنی هاشم امام رضا (ع)را به مهمانی دعوت نمودند. در خانواده آنها دختر کو چکی حضور داشت و آنان طبق معمول دختر را نزد خود نشاندن ومورد نوازش قرار دادند بعداز آنکه دختر نزد امام رضا(ع) رفت حضرت پرسید چند سال داری؟گفته شد پنج سال. بعد (به اشره امام رضا(ع)او را از محضز ایشان دور کردند.(نتیجه می گیریم رعایت حجاب از کوچکی مهم است)

 

 (*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   حجاب در روایات

چهارشنبه 86/6/7 ::  ساعت 9:51 صبح





1 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC4750_001.JPG
16k حذف
2 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC6229_002.JPG
54k حذف

بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

 

حجاب در روایات

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)خطاب به حولاء همسر عطاره می فرمایند:

ای حولائ زینت خود را برای غیر شوهرت آشکار نکن و برای زن جایز نیست مچ و پایش را برای مرد نامحرم آشکار سازد و اگر مرتکب چنین عملی شد اول اینکه: خداوند همیشه او را لعنت می کند. دوم اینکه: دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می شود. سوم اینکه: فرشتگان الهی او را لعنت می کنند. چهارم: عذاب دردناکی برای او در روز قیامت آماده است.

بهترین عمل برای زن

فاطمه زهرا(سلام اله علیها)فرمودند:

بهترین زنان کسانی هستند که نه آنها مردان را و نه آنها مردان را ببینند.

تله شیطان

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)در بیعت زنان با ایشان شرط کرد که با مردان سخن نگوید مگر اینکه محرم شما باشند.

امام محمد بافر (علیه السلام)فرمودند:سخن گفتن با زن نامحرم از دامهای شیطان است.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

کسی که ایمان به خداوند سبحان و روز قیامت دارد شب را به صبح نمی کند در مکانی که نفس زن نامحرم را بشنود.

نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC6229_002.JPG
54k حذف

امام جعفرصادق(علیه السلام)فرمودند:از جمله بیعتهایی که رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)از زنان گرفت این بود که در خلوت با مردان مسافرت و نشست و بر خاست نکنند.

گفتاری از دختر عالی مقام حضرت امیر المومنین(ع)

حضرت زینب(سلام الله علیها)در شام خطاب به یزید(لعنته الله علیه)فرمودند:

ای پسر آن کسی مه جد من اسیرش کرد و سپس آزادش فرمود:آیا این عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پناه پرده و مکان مناسب قرار دهی ولی ئختران رسول خدا(ص)را در حال اسیری به این سو و آن سو بکشانی .

و پرده و پو شش آنها را از بین ببری و چهرهایشان را نمایان کنی و دشمنان آنها را شهر به شهر ببرند و بومی و غریب بهآنها چشم بدوزند و دور و نزدیک (پست و شریف)صورتهای آنها را ببینند؟.

نامه ای از فرانسه

فرانسه را به اصطلاح مهد آزادی می دانند اما اما در این کشور ازاد بسیاری از دختران مسلمان به خاطر حفظ حجاب از مدارس خارج می شوند.

از جمله دخترانی که از مدرسه فرانسه برای رعایت حجاب خود و خواهر 15 ساله اش هخراج شده اند راضیه نادران که ده سال بیشتر ندارد می باشد. وی در نامهای چنین می نویسد:روزها می گذشت و من به مدرسه می رفتم و هر روز مدیر برای پدرم نامه می فرستاد و از او درخاست می کرد  اجازه دهد تا من بی حجاب به مدرسه بروم.

فکر می کرد که من حجابم را به اجبار پدرم رعایت می کنم.

در آخرین نامهای که در 7 نوامبر(16آبان)نوشت گفت:اگر راضیه روسریش را در نیاورد دیگر حق مدرسه آمدن را ندارد.

این نامه را صبح به من داده بود و بعداز ظهر وقتی برای آوردن کتابها و دفترهایم به مدرسه رفتم مثل فرمانده پادگان با تنی چند از معلمان جلوی در ایستاده بود و به خیال اینکه من می خواهم به کلاس بروم با عصبانیت و خشونت گفت:

Non non radihe

من در آن مو قع ناراحت شدم و بغض گلویم را فشارمی داد ولی با این حال به او گفتم من برای برداشتن کیفم

 آمده ام.من از آن روز دیکر به مدرسه نمی روم و در خانه درسهای ایرانیم را ادامه می دهم اما برخورد بد و بی ادبانه مدیر را هرگز فراموش نمی کنم.

من تا به حال جند مصاحبه داشتم.در جواب خبرنگار شبکه 3تلویزیون فرانسه که که آیا به حجابم ادامه می دهم یا نه گفتم:حجاب در اسلام از نه سالگی برای ما دختران واجب است.من از نه سالگی چادر به سرم کردم و تا آخر عمر به سر خواهم کرد.من بازی کردن با بچه ها و مدرسه رفتن را دوست دارم ولی دینم و حجابم را از همه چیز بیشتر دوست دارم و حاظرم در خانه تنها باشم ولی خدا از من راضی باشد و به دخترهای مسلمان می گویم که از این سرو صداهای فراسویها و سیاستهای ضد اسلامیشان نترسند و به مبارزه خود ادامه دهند که حتما پیروزی از آن ماست.

1 نمایش تصویر در وضیعت عادی
http://www.ParsiBlog.com/FirendsAlbum/kashf/BC4750_001.JPG
16k حذف

حجاب دختران از چه سالی لازم است؟

گاهی در کوچه وخیابان دیده می شود که دختر خانمی که سن او از شش الی هفت سال تجاوز نمی کند بدون پوشش همراه پدر و مادر ش بیرون آمده است.ودر بعضی اوقات علاوه بر آنکه پوششی ندارد با پوشاندن لباسهای بسیار زیبا و رنگارنگ و با حالت و شکلهای مختلف به موها دادن نظر هر بیننده ای را به دخترک به آن کوچکی جلب می کند.ما باید فرزندان را قبل از رسیدن به سن تکلیف به نماز و روزه (در حد توانشان)وادار نمایید تا قبل از رسیدن به بلوغ احکام الهی را بیاموزند و روح و جسمشان آمادگی قبول تکالیف خداوند را داشته باشند.

زمانی چند تن از بنی هاشم امام رضا (ع)را به مهمانی دعوت نمودند. در خانواده آنها دختر کو چکی حضور داشت و آنان طبق معمول دختر را نزد خود نشاندن ومورد نوازش قرار دادند بعداز آنکه دختر نزد امام رضا(ع) رفت حضرت پرسید چند سال داری؟گفته شد پنج سال. بعد (به اشره امام رضا(ع)او را از محضز ایشان دور کردند.(نتیجه می گیریم رعایت حجاب از کوچکی مهم است)

 

 (*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   حجاب از نظر آیات و روایات و عقل

شنبه 86/6/3 ::  ساعت 6:48 عصر





بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

 

حجاب درقرآن کریم

ای پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم)به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو:روسریهای بلند (مانند چادر)خود را بر خویش افکنند تا شناخته نشوند و مورد آزار قرار نگیرند(واگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنان سر زرده بدانند که)خداوند همواره بخشنده و مهربان است.

حجاب به چیست؟

زنها باید سرو گردن خود را با مقنعه بپوشانند.ولی در سوره احزاب آیه 59 می فرماید:زنها در برابر نامحرمان و بیرون ازمنزل چادر ویا روسریهای بلند که شبیه چادر یا کمی کوچکتر از چادر است سر نمایند.بنابراین یک آیه اصل پوشش را می فرماید وآیه دیگر چادر را بیان می نماید.زیرا با سر کردن چادر زن بهتر می تواند اندام و    برجستگیهای خود را بپوشاند.

چگونگی سر کردن چادر در قرآن کریم

منظور از نزدیک کردن چادر به بدن به این است که زن چادر خود را به گونه ای سرکند که چادر به راحتی از دور بدن کنار نرود.چنین نباشد که به چادر جنبه تشریفاتی بدهد بطوری که در منزل در نزد نامحرم و یا در کوچه و خیابان عبور می نماید زینت و مو و اعضای بدنش نمایان شود.

(حجاب به خاطر آن است که زن با حجاب شناخته شود.)

بشارت و امید

شاید کسی در اثر نداشتن آگاهی مر تکب گناهان زیادی از جمله گرفتار گناه بد حجابی شده است و به خاطر همین گناه جامعه و جوانان بسیاری را آلوده کرده است اکنون که متوجه شده وجدانش او را زجر می دهد و پیش خود می گوید چه کنم؟ آیا خداوند مرا می بخشد یا نه؟خداوند می فرماید(خداوند بخشنده و مهربان است)

پوشش ورابطه اعضاء خانواده با یکدیگر از نظر قرآن کریم

ای کسانی که ایمان آورده اید خدمتکاران وفرزندان شما-که به حد بلوغ نرسیده اندباید در سه وقت برای ورود به منزل(محل خواب)از شما اجازه بگیرند قبل از نمازصبح نیمروز وقتی که لباسهای معمولی خود را بیرون می آورید و بعد از نماز عشاء. این سه وقت مخصوص شما است ولی بعد از گناهی بر شما و بر آنان نیست که بدون اجازه وارد شوند...(ولی نبایدبا هر لباسی که دوست دارد رفت وآمد کند.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

وقتی پسر و دختر به سن ده سال رسیدندمحل خواب (رختخواب)آنها را از هم جدا سازید.

امام صادق (علیه السلام)به یکی از خواهران محمدبن ابی عمیر فرمود:وقتی به دیدار برادرت رفتی لباسهای رنگارنگ و تحریک ک؟آمیز بر تن نکن

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   عواقب بد حجابی و بی حجابی

سه شنبه 86/5/30 ::  ساعت 8:52 صبح





بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

1_ضایع کردن حق شوهر

خداوند سبحان بدن واعضای آن را به عنوان امانت به ما داده است.و صاحب اصلی خدای بزرگ است.زینت و زیبایی زن که از نعمت و امانت حق تعالی محسوب می شودنیز پس از ازدواج مربوط به شوهرش است نه اینکه آنرا در معرض دیدگاه عموم قراردهد.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو وآرایش کند خداوند نماز او را قبول نمی کندتا اینکه برای پاک ساختن خود از آن غسل کند چنانچه خود را از جنابت غسل می دهد.

2_محروم از محبت

زن هرچه عفتش بیشتر باشد در قلب مرد بیشتر جای دارد وزن بی بندوبار چون ترس از خداوند دردلش نیست و عفت ندارد نمی تواند محبت شوهرش را بدست آورد.

4_پیوسته زیانکار

راستی او که خود را در معرض دید نامحرمان قرار می دهد.در مقابل دل چه کسی را بدست می آورد؟

دل جوانان و مردان هرزه رازیرامرد مسلمان و مؤمن حقیقی از این کار متنفر است.آیادل آن گونه افراد را بدست آوردن ثمره دنیوی و اخروی دارد؟حال که خداوند چنین نعمت تندرستی را بذل و بخشش نمودهرسم امانتداری وبندگی او این استکه رضای وی را بدست آوریمنه دل مردان هرزه که زنان را وسیله ای برای اهداف شیطانی خود قرار می دهند.

5_نوعی شرک

شاید بتوان مد پرستی را نوعی شرک دانست.زن اگر تعدادی لباس متنوع داشته باشد در حالی که به حد اسراف نرسدو با پوشیدن آنها شوهر را خوشحال کند امر بسیار پسندیدهای است. ولی نباید هم وغم خود را اینگونه مسائل قرار دهدتا جایی که برای رضایت دیگران و فخر فروشی و مد پرستی شوهرش را تحت فشار قرار دهد و او مجبور به قرض کردن شود و نزد دیگران شرمنده شود.

6_موجود مصرفی

زن بد حجاب را باید مصرفی گری شناخت که با رفتار خود جزمفسده وضرر چیزی به بار نمی آورد زیرا با مصرف و حرکات تحریک آمیز منشا فساد و انحراف در جامعه می گردد.

7_تاخیر در ازدواج

این امر عجیب نیست که اغلب خانواده ها و جوانان از زن بی تقوا و بد حجاب که هر روز از لحاظ اقتصادی و اجتماعی برای آنها دردسر ایجاد می کند متنفرمی باشد.در نتیجه به سراغ دخترانی که چنین اوصافی دارند

نمی روند.از سویی  غیرت به آنها اجازه نمی دهد دختری را که زبانزد اراذل است شریک و همراز زندگی خود قرار دهد.برای همین است که ازدواج بخی دختران به تاخیر می افتد.

از سویی زن بدحجاب و بی تقوا در اثر نازو کرشمه و حرکات شیطانی خود باعث توجه مردان ضعیف الایمان به خود می شود در نتیجه آن مردان به زنان خود بی اعتنا می شوند و سرانجام این زن بی تقوا سبب سردی و از هم پاشیدگی زندگی یک یا چند خانواده می شود و عواقب شوم و گناه بزرگ این عمل به گردن اوست. بعدها زنی از او زیباتر اساس زندگی وی و خانواده اش را از بین می برد.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

بین مردان و زنان فاصله و جدایی بیندازید تا کمتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند زیرا که مردان و زنان با هم تماس داشته باشند و رو در روی یکدیگر قرار گیرند جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهدد داشت.

امیر مومنان علی (علیه السلام)می فرماید:

کسی که با سرعت به دنبال خواسته های دل برود در واقع شتابان به سوی مرگ و آفت می رود.

کسی که در عروسی رفتن(در میان یکجا بودن زن ومرد) از زنش اطاعت کند او را با صورت در آتش جهنم افکنند.زن ومرد در یک مجلس باید از هم جدا باشند.

بیرون رفتن زن از خانه بدتر نیست از آوردن کسی به خانه که اعتمادی به او نداری.

دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره بد حجابی

آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را باآرایش مد و جلوه گری زیور آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟

امروز سر و سینه را از زیور آلات پر کردن وآرایش و مد لباس را بت خود قرار دادن.آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آْفرین نیست بی اعتنایی به طلا ارزش آفرین است.مد برای زن ارزش آفرین نیست بی اعتنایی نسبت به مدهای دام گونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   بهترین سلاح شیطان

یکشنبه 86/5/28 ::  ساعت 9:38 صبح





بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

(اگر کسی یک مقدار طرف خدا برود او بنده هایش را رها نمی کند).

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

اگر زنی (بی تقوا)نبود مرد بیشتر به بهشت می رفت.

منظور ار آن زنانی هستند که با ناز وعشوه سبب جلب نظر مردم به خود می شوند که جوانان را به انحرافات     می کشانند و مردان را با چنین کاری از بهشت محروم می کنند.

انسان هر چه قدر ازتباطش با خداوند سبحان بیشتر باشد معنویت او بیشتر می شود و در نتیجه به غیر خداوند دل نمی بندد.

امیر مومنان علی (علیه السلام)می فرماید:

حیا از کارهای زشت جلوگیری می کند.و نیز فرمودند: علت عفت و پاکدامنی حیاست.

کسی که خود را شبیه غیر مسلمانان در آورد از مانیست.و نیز فرمودند:هر کس خود را شبیه گروهی مند از آنها محسوب می شود.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

ای مردم برای پوشش خود از شلوار استفاده کنید زیرا جزء پوشاننده ترین لباسهاست.و با آن زنانتان را هنگامی که از خانه خارج می شوند معنویت دهید.

کسی که در دنیا لباس شهرت به تن کند خداوند در روز قیامت لباس خواری وذلت را به او خواهد پوشاند.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

سه گروه هرگز داخل بهشت نمی شوند: 1. دیوث. کسی که نسبت به عفت ناموس خود بی تفاوت باشد.

2.زنی که خود را در لباس و حرکات و امور دیگر شبیه مرد سازد. 3. شرابخوار

خدا لعنت کند زنانی را که خود را شبیه مردان در می آورند وخدا لعنت کند مردانی را که خود را شبیه زنان در می آورند.

بهترین زنان شما زنانی هستند که بچه آور مهربان غمخوار شوهر و مطیع او باشند به سرط اینکه تقوا داشته باشند.

بدترین زنان شما زنانی هستند که برای غیر شوهر خود آرایش میکنند ودر برابر شوهر متکبر و خود خواه هستند. امام صادق (علیه السلام)فرمودند:

برای زن هم ردیفی نیست نه برای خوبانشان ونه برای بدانشان اما خوبان در مقابل ارزششان طلا و نقره برابری نمی کند زیرا بهتر از طلا ونقره هستند. اما ناصالحان خاک نیز قیمت بهای او نیست زیرا خاک بهتر از اوست.

 

با این جمله که شیطان برای مومنان خود را به زحمت می اندزد و تلاش می کند که انها را به انحرافات بکشاند  و همچنین برای ناصالحان تلاشی نمی کند چون انها خود به طرف دامهای شیطان تمایل دارند بروند بحث درباره بهترین سلاح شیطان به اتمام میرسد.

   

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)

 


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   بهترین سلاح شیطان

جمعه 86/5/26 ::  ساعت 3:9 صبح





بسم الله الرحمان الرحیم

مجتبی علیمردانی

 

ننگ وآتش دوزخ

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

وقتی زنی برای غیر از شوهرش خود را خوشبو کند مایه آتش جهنم و باعث ننگ است.در واقع بهشت و جهنم را اعمال ما می سازند.

قران کریم در این باره می فرماید:

هیزم جهنم خود مردم هستند.

از او باید به خدا پناه برد

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

از زنان بد به خداوند پناه ببرید واز خوبانشان بپرهیزید.

اینکه بعضی ها  می گوینداین خانم مثل خواهرم یا مثل مادرم است و من به چشم خواهری به آن نگاه می کنم و هیچ عزضی ندارم اینها سخنانی هست که شیطان به ما می آموزد این در حالی است که انسان با زن نامحرم در صورت ضرورت نباید بیش از چند کلمه صحبت کند.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

هنگامی زنی درجائی نشست سپس از آنجه برخاست کسی در جای او نشیند تا اینکه گرمی آنجا از بین رود.

این دستورات همه اقدامات احتیاطی است که برای جلوگیری از هرگونه انحراف ووسوسه شیطانی قرار داده اند.

پرهیز از زنان خوب چرا

طبیعت انسان اگر چه متقی باشد به گونه ای است که در برخورد با زن نامحرم مخصوصا با زن جوان تحت تاثیر قرارمی گیرد.پس اگر انسان جانب احتیاط را رعایت کند و جز در موارد ضروری برخوردی با زن نامحرم نداشته باشد مطلوب و پسندیده است

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

بعداز من برای مردان فتنهای زیان انگیزتر از زنان بی تقوا نخواهد بود.

و نیزرسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

بدرستی که نخستین گمراهی یهودیان در خصوص زنان است.

زن از لحاظ فطری به گونه ای است که به زینت الات علاقه بسیار دارد.و این صفت باعث جذب کردن شوهر می باشد لکن این ژآرایش نباید آشکارا در بین مردم باشدتا منشا اغوا و انحراف دیگران شود.

رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای می فر ما یند:

امروز سر وسینه را از زیور آلات پر کردن و آرایش و مدلباس را بت خود قرار دادن.

اهل جهنم

بیشتر جهنمیان از زنان بی تقوا می باشند.

لشکریان شیطان

شیطان به زن بی تقوا گفت تو نصف سپاه من هستی تو آنچنان تیری هستی که وقتی می اندازد خطا نمی کند.

تو محل اسرار من هستی که هر چه سر دارم به تو می گویم تو فرستاده من در نیازهایم هستی.

شیطان به حضرت یحیی(علیه السلام)گفت ای پیامبر خدا امیدوارترین چیزها و محکمترین تکیه گاه و بهترین

چشم روشنی برای من زنان بی تقوا هستند.به راستی که آنها دامهای من برای انحراف و فساد در جامعه می باشند آنها چنان تیری هستند که وقتی پرتاب می کنم خطا نمی رود...و اگر زنان بی تقوا نبودند من گمراهی کوچکترین انسان را نداشتم  چشم دلم به وسیله اینها شاد می شود و به کمک چنین زنانی در هدفهایم پیروز می شوم ئ به یاری آنها مردم را به نابودی می کشانم...برا آنکه این زنان مایه امیدم و تکیه گاهم هستند و مورد اطمینان من می باشند.

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

زن بد الاخلاق به صورت شیطان می آید و به صورت شیطان می رود وقتی یکی از شما زنی دید که او را به شگفت آورد پیش همسر خود رود زیرا بدین وسیله آنچه در دل دارد ار بین می رود.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   بهترین سلاح شیطان

سه شنبه 86/5/23 ::  ساعت 9:1 صبح





به نام پروردگار قلم

بهترین سلاح شیطان

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

مطمئن ترین اسلحه برای شیطان زنان هستند.

 

امیر مومنان علی (علیه السلام)می فرماید:

کسی که مکر وحیله زیاد می کند شیطانی است که به صصصورت انسان ظاهر شده است.

 

امام صادق (علیه السلام)فرمودند:

سپاه و لشکری برای شیطان بهتر از زن و غضب نیست.

 

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

زنان(بی عفت و بد حجاب)دام شیطان هستند.

 

جلسات مشورتی شیطان

از ایه 121 سوره مبارکه انعام استفاده می شود که شیاطین جنی و انسی قبل از فریب دادن انسانها جلسه مشاوره تا سخنان خود را مطرح کنند و تصمیم جامع و خوبی برای مقاصد شومشان بگیرند.

ازآیه12 آل عمران_ 119 نساء_ 17و20و21 سوره اعراف استفاده می شود که شیاطین از راههای مختلف وارد می شوند و برای هر کس طبق هوی وهوسش طرح و برنامه ریزی می کنند.

واز آیه 14 ال عمران استفاده می شئد که یکی از مؤثرترین کاردر آلودگی انسانها مسائل جنسی است.

امیر مومنان علی (علیه السلام)می فرماید

شهوات (گناهان و آلودگیها)از دامهای شیطان است.

تنها راه نبرد با شیاطین

خداوند سبحان می فرمایند:

ای پیامبر بگو:پناه می برم به پروردگارم که مربی و پرورش دهنده و مالک و صاحب اصلی و معبود همه انهاست.

از شر وسوسه شیاطین آن شیاطینی که به طور دایم در دلها و افکار مردم اندیشه ها بد را ایجاد می کند.(از جمله یاران او)شیاطین جنی وانسی باشند.

ای پیامبر بگو :پناه می برم به خداونذی که شکهفنده صبح است از شر چیزهایی که خلق کردی و از شر موجودات موذی که در تاریکی شب بیرون می آیند.و نیز پناه می برم از شرزنان ساحری که در گره ها می دمند واز بدی و(خطرهای)حسودانی که حسادت ورزند.و بگو :پروردگارا تز وسوسه های شیاطین به تو پناه می برم.

اینکه قران کریم فرمود در برابر هجوم شیاطین به خداوند قادر پناه ببرید معنایش این نیست که با گفتن (اعوذ بالله من الشیطلن الرجیم)ککار تمام و درست می شود و دیگر انسان از آسیب شیاطین در امان است بلکه انسان باید با انجام واجبات و ترک محرمات که وسیله دفاع از جانب خداوند بزرگ می باشد خود را حفظ نماید.

و تا انسان از ته دل پیوند خود را با پروردگارش برقرار نکند واز عبادت و نمازو... لذت نبرد و تظاهر و ریاکاری دوری ننماید و خلاصه دل را از همه چیز غیر از خداوند سبحان نبرد نمی تواند در این جنگ(نبرد) پیروز شود.

همچون زنا کار

رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)می فرمایند:

هر زنی که خود را معطر سازد و از منزل خارج شود و از کنار گروهی بگذرد تا بوی او را دریابند وی زنا کار است و هر چشمی که این زن را ببیند زناکار است.

چنانکه در روایات دیگر آمده است دستی که نامحرم را لمس کند آن لمس زنای دست محسوب می شود. اگر چشمی به نامحرم نگاه شهوت امیز کند.آن نگاه زنای چشم محسوب می شود.وزنی که خود را خوشبو کند و کسی کهبه آن نگاه کند هر دو در حکم وگناه زناکار محسوب می شوند.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

!   آ نچه باید یک زن ومرد بدانند

پنج شنبه 86/5/18 ::  ساعت 11:45 صبح





مجتبی علیمردانی

سلام به خوانندگان مطالب وب لاگ این چیزی که میخوام بنیویسم ادامه مطلب قبلی است.

1:زنی را دیدم که او را به موهایش اویزانکرده بودند و مغزه سرش میجوشید.

2:زنی را دیدم که به زبانش اویزان بود و حمیم در حلق او می ر یختند.

3:زنی را دیدم که گوشت بدنش را می خوردو اتش از زیر ان زبانه می کشد.

4:زنی رادیدم که دو پایش به دستهایش بسته و بر او مارها و عقربها مساط بودند.

5:زنی را دیدم که به دو پستانش اویزان شده بود.

6:زنی را دیدم کر و کور و لال در حالی که در تابوتی از اتش مغز سرش از دماغش خارج می شد و بدن او به صورت جذام و برص می بود.

7:زنی را دیدم که به دو پایش اویزان کرده اند در حالی که در تنوری از اتش بود.

8:زنی را دیدم که گوشت بدنش را از قسمت جلو و عقب به وسیله قیچیهایی از اتش جدا می کردند.

9:زنی را دیدم که صورت و دستهایش اتش گرفته در حالی که روده هایش را می خورد.

10:زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدناو بدن الاغ و بر او هزار هزار انواع عذاب بود.

11:زنی را دیدم به صورت سگ که اتش از عقب او خارج می شد و ملائکه با گرز اهنینی از اتش بر سر و بدنش می کوبند.

بعد حضرت فاطمه(علیه السلام)خطاب به پدر بزرگوارشان فرمودند: به من بگو که این زنان عمل و روششان چه بود که خداوند چنین عذابی را برای انان مقرر فرموده است؟رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم)فرمودند:

ان زنی که به موهایش اویزان کرده بودند برای این بود که موهایش ازمردان نامحرم نمی پوشانید.

ان زنی که به زبانش اویزان بود برای این بود که شوهرش رابا زبانش اذیت می کرد.

اما ان زنی که گوشت بدنش را می خورد بدنش را برای مردم زینت می کرد.

ان زنی که به پاهایش اویزان بود برای اینکه از خانه بدون اجازه شوهرش خارج می شد.

اما ان زنی که به دو پستانش اویزان بوداز همبستر شدن با شوهرش خود داری می کرد.

ان زنی که پاهایش به دستهایش بسته بود و مارها وعقربها براو مسلط بودند بای اینکه ازآبی که نجس وآلوده بوده برای وضو وشستو شو استفاده می کرده و رعایت پاکی ونجسی را نمی نموده است. و همچنین با لبس نجس و کثیف بوده و پس از جنابت و حیض غسل انجام نمی کرده ودر نمازش نیز سستی می کرده.

اما ان زنی که کر و کور ولال بود از راه زنا بچهدار می شد و به شوهرش نسبت می داد.

ان زنی که صورت وبدنش را با قیچی جدا می کردند خود را بر مردان عرضه می کرد .

اما ان زنی که صورت و بدنش می سوخت در حالی که روده هایش را می خورد برای اینکه واسطه عمل منافی عفت بود.

آن زنی که سرش سر خوک و بدنش بدن الاغ بود سخن چین ودروغگو بود.

آن زنی که به صورت سگ بود به خاطرآنکه در دنیا آوازه خوان وحسود بود.

 

آنگاه رسول خدا فرمودند:وای بر زنی که شوهرش را ناراحت کند و سعادتمند کسی است که شوهرش از او راضی باشد.

 

(*راستی نظر و پیشنهاد یادتون نره ممنون*)


¤نویسنده: مجتبی علیمردانی

?  نوشته های دیگران( )

   1   2      >

!   لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حجاب و نگاه
[عناوین آرشیوشده]

vدرباره من

بهشت جوانان

مجتبی علیمردانی

vلوگوی وبلاگ

بهشت جوانان

vلوگوی دوستان من


vمطالب قبلی

زمستان 1386
تابستان 1386

vوضعیت من در یاهو

یــــاهـو

vآهنگ وبلاگ

vاشتراک در خبرنامه